SideFx Houdini FX r.16.0.671 (win x64)

SideFx Houdini FX, этo прoфeссиoнaльнaя прoгрaммa для трexмeрнoгo мoдeлирoвaния и сoздaния слoжнoй aнимaции, кoтoрaя примeняeтся при сoздaнии высoкoбюджeтныx кинoфильмoв. Этo прoгрaммa являeтся oдним из сaмыx передовых цифровых продуктов, которые применяются в киноиндустри. При использовании этой профессиональной программы, создаются самые впечатляющие и запоминающиеся кино-фильмы мирового уровня.

———————-<cut>———————-

SideFx Houdini FX, this is a professional program for 3D modeling and creating complex animations, which is used to create high-budget movies. This program is one of the most advanced digital products that are applied in the film industry. With the use of this professional program, the most impressive and memorable movie films of the world level are created.

Создание современных кинофильмов стоит десятки и сотни миллионов долларов и одна из причин такой стоимости, эта программа, которая так же стоит, как автомобиль среднего уровня. Потрясающие своей реалистичностью и красотой анимационные спецэффекты, создаются профессионалами, в этой потрясающей программе. Большой набор всевозможных инструментов, для создания кино-фильма, может создать любую реальность, начиная от обычных движущихся объектов, в различных жидких и газообразных средах, до впечатляющих космических многомерных вселенных и глобальных сражений на земле, под водой и в космосе.

SideFx Houdini FX program for three-dimensional modeling and animation. One of the digital products, software truly masterpieces, which are the most impressive and memorable world movie films in the modern film industry. The creation of modern films worth tens and hundreds of millions of dollars and one reason for this cost, the programme, which also stands as the car is average. Stunning in its realism and beauty of the animation effects that are created by professionals, in this stunning program. A large set of various tools for creating movie-film, can create any reality, from ordinary moving objects in various liquid and gaseous media, to impressive space of multidimensional universes and the global battle on land, under water and in space.

Ключевые возможности:

Houdini FX сочетает в себе высокую производительность и легкость в использовании, чтобы дать мощный и доступный 3D опыт VFX художников, создающих художественные фильмы, рекламные ролики или видео игры. С процедурной системой, основанной на узлах рабочего процесса, Houdini позволит вам создавать больше и быстрее контента, чтобы уменьшить сроки и наслаждаться повышенной гибкостью во всех ваших творческих задачах. Houdini идеально подходит для художников визуальных эффектов и технических директоров с его системой частиц и динамическим окружением. Houdini FX включает в себя полный набор инструментов для студий, которые хотят использовать его для других задач, таких как освещение, анимацию или процедурную генерацию.

Houdini FX combines superior performance and dramatic, ease-of-use to deliver a powerful and accessible 3D experience to VFX artists creating feature films, commercials or video games. With its procedural node-based workflow, Houdini lets #you create more content faster to reduce timelines and enjoy enhanced flexibility in all your creative tasks. Houdini is perfect for Visual Effects artists and technical directors with its particle and dynamics environment. Houdini FX includes a complete toolset for studios that want to use it for other tasks such as lighting, animation or procedural modeling.

Modeling, Rendering, Animation

Houdini FX includes all the base Houdini features including modelling, animation, character rigging, lighting, rendering, compositing and volumes. Digital Assets created in Houdini FX can be opened, animated and rendered in Houdini.

PYRO FX

With Pyro FX , Fire and Smoke simulations look more realistic and are faster and easier to set up. The speed gains in Houdini are significant allowing for more iterations. The ability to simulate using the GPU takes things to a whole new level and advances in volume rendering create an impressive final look.

FLUIDS & OCEAN FX

Create realistic sims using forces such as surface tension, viscosity, and visco-elasticity. Particle fluids can be surfaced at the geometry level to produce high quality splashes while fluild forces are used to create white water effects.

BULLET RBD

In Houdini FX, you can use the Bullet Rigid Body solver to create highly complex simulations of large data sets. This solver and Houdini’s own solver work with various forces, constraints and collisions for complete control.

PARTICLES

Whether you are creating dust and debris or a flocks of birds, the particle tools in Houdini let you define a clear set of rules using a simple node network made up of sources, forces, attractors and collision objects.

FINITE ELEMENTS

The Finite Element solver analyzes the stresses on an object then either bends or breaks the object. It can also be used for soft body effects with volume preservation. Take the simulation of digital destruction, and gooey slimy objects, to the next level.

CLOTH

Houdini FX’s cloth solver can handle multiple layers while generating accurate, realistic results over long simulations. By adjusting a few simple parameters, you can achieve a variety of different looks and material types.

WIRE & FUR

Ideally suited to creating hair and fur simulations, the Wire solver in Houdini FX also can be used for other types of thin shapes. Control wires with attributes such as thickness, length, rigidity and curl for added control.

CROWDS

The crowd tools use artist-friendly shelf tools along with a new packed agent primitive type, a Finite State Machine solver, hardware accelerated display of instanced crowds, controls for crowd layout, steering, collision avoidance, terrain adaptation, motion blending, and look-at targets.

Изменения в этой версии можно посмотреть на офф-сайте, по этой ссылке ЧТО НОВОГО или прочитать текст ниже, для тех кто владеет английским

Несколько скринов из кинофильмов, которые создавались в этой программе













User Experience

New Node Network and Radial Menus

For a fast and fluid experience, the new network editor has been redesigned from scratch to include custom node shapes, alignment and layout tools, ‘dot’ nodes and much more. New context-sensitive and fully customizable radial menus provide quick access to common tools, making Houdini more accessible for artists.

Modeling

Artist-Friendly Tools and Procedural Techniques

The modeling toolset in Houdini continues to grow – with new Boolean tools, Smooth and PolyFill. These tools make it easier to create good surface topology for use in Film, TV, Games and VR, and can be used interactively in the viewport or procedurally in the network editor.

Terrain Generation

Full Artistic Control using Volume Slices and Height Fields

Houdini 16’s terrain system lets you layer and edit terrain easily with tools such as procedural noise, or paint or mask out areas directly. The operations are very similar to image compositing, so terrain artists will find the Houdini workflow familiar. The terrain can then collide with Fluid simulations, Crowd agents, Particles, RBD/destruction and Pyro FX – without converting the heightfields into geometry.

Look Development

Streamlined Shader Building Workflow

More and more, artists are turning to Houdini’s Mantra to render shots. Houdini 16 includes a new shader building workflow that allows for layer mixing and quick access to procedural texturing tools. Mantra has been enhanced with improved BSDFs for creating Sub-Surface Scattering, Dielectrics, Absorption and more. Game artists can leverage an improved texture baking workflow.

Character Animation & Rigging

Advanced Rigging Tools with Muscles

Houdini’s animation and rigging tools have been improving over the last few releases – and with the Auto-rigging, Muscle and Flesh architecture and Invisible rigs in Houdini 16, a complete character workflow is now in place. The new Biharmonic skin capturing will save riggers valuable time while the FEM-based muscles produces high-realism results.

Hair & Grooming

Designed for Unlimited Control

The new hair and fur tools let you easily layer and blend attributes while mixing things like frizz, clumping, bending, parting and curling. Trim or extend hair using 3D brushes; employ masks to isolate areas of interest; paint any hair attribute in an interactive yet procedurally-safe manner. There is nothing black-boxed about the new system, and the artistic freedom it affords is endless.

Ocean Tools

New Infinite Ocean Architecture

The ability to layer wave spectra using point instanting lets artists create complex, realistic and seamless oceans with elegance and ease. No more tiling artefacts with Houdini 16’s truly infinite oceans. Art directability is paramount and individually modelled and animated hero waves now mix perfectly with existing spectra.

FLIP Fluids

Art Directable Fluid Simulations

Enhancements to FLIP Fluids include physically-correct surface tension for classic water-crowning shots. Art-directable ‘fluid suction’ uses objects – even deforming objects – to guide the fluid in a controllable fashion that enhances the aesthetic of the fluid dynamics. White water in Houdini 16 is all 3D particle-based which gives much richer, more natural results. For anything viscous, there is a new slip function which provides control over how the fluid interacts with the collision geometry.

Системные требования:

Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1, или Windows 10 (только 64 bit)

Оперативная память: 4 GB необходимо, 8 GB и 64bit для симуляции жидкостей

Процессор: последние поколения 64-bit AMD или Intel (необходима SSE, поддерживает SSE2 и MMX)

Свободное место на жестком диске: 2GB для установки программы

Видеокарта с поддержкой OpenGL 3.3 (4.0 рекомендуется) и 2GB видео памяти.

Необходимо зарегистрироваться чтобы прочитать текст или скачать файлы

Особенности использования

Пользователям Win 8 карт GeForce не должны использовать драйвер 310, или 314 (Houdini будет висеть). Nvidia имеет фиксированное решение этотого вопроса, и в настоящее время доступно в их 320 бета-драйвере.

Win 8 users with geforce cards should not use driver 310 or 314(houdini will hang). Nvidia has fixed this issue and it's currently available in their 320 beta driver.

Программа стоит — 4495 долларов США = 300 227.091 российских рубля, по нынешнему курсу. Но у пользователей нашего сайта есть возможность использовать программу абсолютно БЕСПЛАТНО !!! Удачи !!!

Информация о программе (файле):

Название: SideFx Houdini FX

Ключ: есть

Размер: 779 Мб

Версия: r.16.0.671

Год выпуска: 2017

Тип файла: RAR архив

Язык интерфейса: Ml / Eng & etc/

Операционная система: Windows® /7/8-10

добавлено 1 % на восстановление

Download|Скачать SideFx Houdini FX r.16.0.671 (win x64)

Необходимо зарегистрироваться чтобы прочитать текст или скачать файлы

Download|Скачать SideFx Houdini FX r.16.0.671 (win x64 bit)

Необходимо зарегистрироваться чтобы прочитать текст или скачать файлы

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.